Suitsupply
HQ + Tech recruitment
Internationale werving
Doorlooptijd 73% verminderd
Suitsupply is een Nederlandse onderneming in herenkleding, schoenen en accessoires die internationaal opereert. Met een sterke groei ambitie, zowel binnen het hoofdkantoor als wereldwijde winkels.
Vraag
De Headquarter van Suitsupply was toe aan ondersteuning voor het vervullen van de HQ en Tech vacatures. Er was recent een ATS geïmplementeerd (Greenhouse) maar werd nog niet in de volledigheid gebruikt. De Wervingsfabriek is gevraagd om te helpen bij het vervullen van alle HQ en Tech rollen (Staff, Tech, Finance, Marketing, Executive) en het verder optimaliseren van het nieuwe ATS.
Onze oplossing
Met een team van drie zijn wij gestart aan de opdracht. Daarin zaten één Tech Recruiter, die verantwoordelijk werd voor alle Tech rollen, één HQ recruiters voor alle staff functies en één Lead Recruiter voor het optimaliseren van de processen, employer branding en het ATS.We hebben structuur aangebracht door het ontwikkelen van een stapsgewijze strategie:
- Process: Greenhouse volledig integreren in het wervingsproces. Dit omvatte het invoeren van een approval flow, stroomlijnen van vacatureplaatsingen, het bouwen van een management rapportage, en het vernieuwen en automatiseren van de job offer workflow.
- Sourcing: Actief kandidaten benaderd voor moeilijk te vervullen (tech) vacatures. Daarnaast een actieve talenpool opgebouwd van potentiële kandidaten die interesse hebben in het werken voor Suitsupply. Hierdoor konden we sneller anticiperen op toekomstige posities en waardevolle connecties onderhouden.
- Employer Branding: samen met het marketingteam zijn er diverse uitingen opzet die gebruikt werden op de open posities online en offline onder de aandacht te brengen. O.a. om Suitsupply als Tech werkgever op de kaart te zetten.
- Onboarding: een nieuwe opzet gemaakt voor het onboarding programma voor nieuwe medewerkers. Dit in samenwerking met het interne HR team.
Resultaat
In 6 maanden hebben we de volgende resultaten behaald:
- Doorlooptijd van de vacatures zijn met 73% verminderd
- In 6 maanden tijd zijn er geen medewerkers vertrokken binnen de proeftijd (2 maanden)
- 84% van de vacatures op HQ zijn ingevuld. De overige posities zijn met gezonde pipelines overgedragen aan de nieuwe interne recruiter