Veloretti

Opzetten recruitment

Internationale werving

Organisatie verdubbeld

Veloretti is een Nederlands (e)bike brand met een sterke groeiambitie, zowel binnen het hoofdkantoor in Amsterdam, als in de brandstore en het warehouse in Almelo. 

Vraag

Veloretti wilde (internationaal) doorgroeien, maar had geen kennis in huis om dit te realiseren. Er was geen ATS (recruitmentsysteem), er waren geen interviewprocessen, de managers hadden geen ervaring met interviewen en niemand had zicht op de gemaakte kosten.
De Wervingsfabriek is gevraagd om een recruitmentafdeling op te zetten, verantwoordelijk te worden voor het aannemen van alle nieuwe medewerkers van Veloretti en te zorgen voor een professionele onboarding.  

Onze oplossing

De Wervingsfabriek heeft alle benodigde building blocks opgezet zodat Veloretti kon doorgroeien. We zijn begonnen met het implementeren van een recruitmentsysteem en het introduceren van interviewprocessen. Het hele MT is getraind in het competentiegericht interviewen door middel van de STAR methode. We hebben samen met de marketingafdeling Employer Branding opgezet en zijn gaan sourcen voor moeilijk te vervullen vacatures. Binnen 8 maanden hebben we de organisatie helpen verdubbelen en de eerste internationale aanname gerealiseerd.

Inmiddels zijn we meer dan een jaar recruitmentpartner van Veloretti. We schalen flexibel op en af, afhankelijk van de vraag van Veloretti. Door onze succesvolle samenwerking hoeft Veloretti geen gebruik meer te maken van werving en selectiebureaus.

Jitse Rupp, CFO ‘‘Veloretti schakelt De Wervingsfabriek sinds vorig jaar in voor recruitment en employer branding. Wij zijn erg tevreden over de resultaten die ze boeken. Ze vinden schaarse kandidaten en interesseren deze kandidaten op integere wijze. Daarnaast staan ze ons in raad en daad bij, om Veloretti als werkgever beter op de kaart te zetten. Ze beperken zich daarbij niet tot de inzet van een recruiter, maar schakelen op de juiste momenten collega’s bij ter ondersteuning. Ik beveel ze van harte aan!”