Succesvol werven in 2019

Hoe kom je in deze tijd aan de juiste kandidaten?

Je bent een groeiende organisatie maar hebt meer goede IT’ers nodig om jouw klanten zo goed mogelijk te helpen en je projecten succesvol af te ronden. Hoe kom je in deze tijd aan de juiste kandidaten? Want als de kandidaten bij jullie eenmaal binnen zijn dan weten jullie ze te inspireren met je verhaal.

Roos Dekker1. Recruitment is een vak dus neem dit serieus en doe dit er niet even bij.

Bij de Wervingsfabriek zetten wij je Recruitment afdeling professioneel neer zodat je voldoende instroom genereert. We weten precies welke tools je moet inzetten om een sollicitanten stroom te genereren. We zorgen dat je voldoende instroom krijgt maar zetten ook het recruitmentproces slim neer. Ook helpen wij bestaande teams om een strategische aanpak te formuleren en naar een hoger niveau te komen.

2. Maak een emotionele connectie met je kandidaat.

Kandidaten beslissen altijd op emotie. Zorg dat je zo vroeg mogelijk in het proces een connectie maakt met je kandidaat. Dit kan via een grappige mail maar streef naar zo snel mogelijk live contact (Skype/ Bellen/ Afspreken) En wees creatief: de kandidaat die je wilt hebben, is super druk en werkt 40+ uur op zijn huidige project. Ga bij hem/haar om de hoek koffie drinken.

3. Be fast!

Ik hoorde vorige week op de Employer Branding Summit dat uit onderzoek blijkt dat slechts 43% van de kandidaten binnen 1 week iets van de werkgever hoort en dat 5% nooit iets hoort na een sollicitatie. Of iemand gehunt is of zelf solliciteert, het is essentieel snelheid in het proces te houden. In een ideaal proces zijn maximaal twee gespreksmomenten en weet de kandidaat constant waar hij aan toe is. Schrijf bijvoorbeeld een mail waarbij een kandidaat weet wat hij kan verwachten van het proces maar ook wat hij niet kan verwachten. Zorg direct voor verbinding.

4. Referral -> zorg heel goed voor je huidige medewerkers!

Natuurlijk een no brainer maar zorg geweldig voor je eigen mensen. Zo geweldig dat zij graag andere mensen aandragen. De band met collega’s is de belangrijkste reden waarom mensen blijven. Wanneer iemand een goede vriend bij het bedrijf heeft werken is de kans 56% groter dat hij aangeeft nog minimaal 1 jaar te blijven.

5. Meten is weten

Zonder goede informatie is het lastig te bepalen welke bronnen werken bij jouw bedrijf. Hoe snel zijn je doorlooptijden. Via welke bron blijven de kandidaten het langste in dienst. Maar natuurlijk ook wat is je cost per hire?

Wil je meer autonome groei in 2019 dan komen wij graag in gesprek en kijken we waar wij elkaar kunnen helpen. Een beller is sneller 06-15859319 Roos.dekker@dewervingsfabriek.nl

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *